שפיות בלחם לחולי סוכרת

שפיות בלחם.

הדברים הטובים באמת מתחילים מהלב. וכשזה מגיע מהלב זה הכי אמיתי והכי כיף. והנה דוגמה מקסימה:

יש ילדה אחת בשם הדר. הדר חולה בסוכרת. מתוך הבנה להדר ולצורך שלה באוכל מותאם כדי להישאר מאוזנת ובטווח התקין של סוכר בדם, אבא שלה פיתח לחם ושוקולד דל פחמימה לחולי סוכרת כמונו. הוא משווק ומסביר באתר שלהם על הלחם והכוונות שעומדות מאחוריו. אבא של הדר כותב שהוא לא ייתן שיחסר להדר שום דבר. אני מאוד מתחברת לגישה הזו. יש לה מזל להדר שיש לה אבא כמוך. אני גאה ושמחה לומר שהנה, יש חברה שמייצרת מזון מתוך הבנת הצורך שלנו במוצרים טעימים ודלי פחמימות.

אני מתרגשת כל פעם מחדש למצוא בשוק התייחסות מבינה כזו עבורנו חולי הסוכרת שצריכים מוצרי מזון שמתאימים לנו. אנחנו זקוקים לגיוון, להבנה, ולמוצרים בסיסיים כמו לחם.

קראתי באתר שלהם שלאף אחד לא טוב ריבוי פחמימות. שזה מעלה במשקל וזה מזיק לבריאות. אני מסכימה מאוד. כל התזונה סביבנו מכילה יותר מידיי פחמימות בכל מקום. ההשמנה הפכה למגיפה וריבוי מקרה הסוכרת בעולם מסמנים לנו שכדאי שמשהו ישתנה בצריכה שלנו. באוכל שמגישים לנו במסעדות. בארוחות המשפחתיות הרוויות פחמימות.

לחברת "לאכול שפוי – eatsane" יש שני סוגי לחמים. את שניהם ניסיתי וצילמתי לכם. לחם אחד מכיל 2 גרם פחמימה לפרוסה, והלחם השני שלהם מכיל 2.6 גרם פחמימה לפרוסה. שזה הכי נמוך שיש בארץ לקניה לפי מה שאני מכירה. מי שכבר מכיר אותי יודע שהטעם מבחינתי חשוב ביותר, אין התפשרות ואין בינוניות, צריך שיהיה לנו טעם ושיהיה לנו חשק לאכול את המזון. במד הטעם- שני הלחמים האלה עומדים. היה לי טעים וטוב ומזכיר טעם של לחם רגיל.

אחת התגובות היותר נפוצות שאני מקבלת בצ'אטים פרטיים מכם זה הרצון של כולם ללמוד ולהבין איך לקרוא סימונים תזונתיים של מוצרים. כאשר אני יודעת איך לקרוא את הסימון התזונתי של המוצרים בעיניים של סוכרתית, יש לי דרך לחזות איך יתנהג הסוכר שלי כשאני אוכלת אותו ויש לי מושג כמה אינסולין להזריק. ננסה לנתח ביחד את הסימון התזונתי של הלחם של ה 2 גרם פחמימה לפרוסה (עם התוית הלבנה):

פחמימות לפרוסה- 1.9 גרם. נמוך ולכן טוב לי כחולת סוכרת.

סיבים תזונתיים- 3.3 גרם. מה זה סיבים תזונתיים? סוג מסויים של סוכר אשר לא מתפרק ע"י אנזימי העיכול של האדם. כלומר לא מתעכלים אצלנו בגוף. עם זאת, חלקם כן מתפרקים על ידי חיידקי המעי הגס. מה זה אומר מבחינת סוכר בדם? שחלקנו נראה תגובת עיכול מאוחרת שלהם וייתכנו תגובות בסוכר בדם.

רכיבים: מים שזה מצויין. תערובות אגוזים- מצויין לנו.

שיבולת שועל- בצורות מסוימות שלו הוא מפוצץ בפחמימות- סימן בשבילי לבדוק האם מתאים לי המוצר.

קמח לבן- סימן לבדוק את המוצר ואיך הוא משפיע לי על הסוכר בדם.

המוצר מכיל גלוטן. מה זה גלוטן? חלבון חיטה שעורה ושיפון. הוא הופך את המרקם של הלחם לגמיש ואלסטי. אני באופן אישי לא רגישה לגלוטן, אך יחסיי הקרובים עם מד הסוכר הרציף שלי (הידוע בכינויו שרגא) מראה לי און ליין על צג הטלפון שלי שיש לי תגובות מאוחרות ועליות לא סדירות ופתאומיות בסוכר לאחר אכילת גלוטן. אם אני מחליטה לאכול גלוטן אני לוקחת בחשבון הזרקות של אינסולין לאורך כל היום, לא בהכרח קשורות לאוכל.

מסקנותיי מהסימון התזונתי ומהרכיבים:

2 גרם פחמימה לפרוסה זה מעולה. חולי סוכרת סוג 2 שהמלצתי להם על הלחם הזה הגיבו טוב , גם מבחינת טעם וגם מבחינת מדידות הסוכר שלאחר האכילה. חולי סוכרת סוג 1 יקרים: הלחם הזה הוא פיתרון טוב. אך עם זאת אנא שימו לב וראו איך הגוף שלכם מגיב ללחם. האם יש עליות או ריאקציות מאוחרות לעיכול. נסו אותו בבוקר, בדקו לאורך היום את התגובה בדם. אני אשמח לשמוע תגובות מכם איך זה עובד לכם. כמה סוכר יש לכם בדם שעתיים ושלוש וארבע לאחר האכילה?

רעיונות שצצו לי – מה אפשר להכין מהלחם הזה?

• הורים לילדים עם סוכרת יכולים לייבש את הלחם בתנור ולהפוך אותו לפירורי לחם לציפוי לשניצלים. אני בהחלט מתכוונת לנסות על הילדים הבריאים שלי.

• קרוטונים. אני חוזרת שוב- קרוטונים. שזה אהבת חיי ומושא תשוקותיי. מי שבא לו לפנק אותי- מתחשק לי מרק כרובית חלבי חם עם קרוטונים מלחם שפוי שמתפצפצים לי בפה. מנה מחממת שמזכירה לי שחורף בחוץ.

הנה לינק לאתר : https://eatsane.com/…/%D7%90%D7%95%D7%93%D7%95%D7%AA%D7…

הנה לינק לדף הפייסבוק שלהם: https://www.facebook.com/eatsanebya1cfoods/

שלכם באהבה,

ממשיכה לאכול שפוי וטעים,

לירון

שתפו

השאירו לי הודעה ואחזור אליכם בהקדם

מאמרים נוספים

פירה שורשים עם כבד מתוק

פירה שורשים עם כבד מתוק

חלמתי על המנה הזו.פירה שורש סלרי עם כבדים מתוקיםבדיוק ככה דמיינתי, כמו בתמונה.טעים לי כל כך הצטרפו אלי לקבוצה וקבלו

רופא עיניים לסוכרתיים

שוב אצל רופא העיניים

הגעתי לדר' דויטש דוד, ואמרתי לו- "דוקטור, גם הפעם אני אצלם את עצמי אצלך ואעלה פוסט שהייתי פה ובדקתי את

נודלס דלעת לסוכרתיים

נודלס דלעת

נודלס דלעת.שימו לב לסך הפחמימות שיש בדלעת.ב 100 גרם דלעת יש 6.5 גרם פחמימה.בכמות מסוימת- כל אחד והכמות שמתאימה לו-

תגיות

הכתבות הפופולריות באתר

פירה שורשים עם כבד מתוק

פירה שורשים עם כבד מתוק

חלמתי על המנה הזו.פירה שורש סלרי עם כבדים מתוקיםבדיוק ככה דמיינתי, כמו בתמונה.טעים לי כל כך הצטרפו אלי לקבוצה וקבלו עוד טיפים לניהול סוכרת: הרפתקאותינו

קרא עוד »
רופא עיניים לסוכרתיים

שוב אצל רופא העיניים

הגעתי לדר' דויטש דוד, ואמרתי לו- "דוקטור, גם הפעם אני אצלם את עצמי אצלך ואעלה פוסט שהייתי פה ובדקתי את העיניים שלי.מספיק בשבילי שבת של

קרא עוד »
נודלס דלעת לסוכרתיים

נודלס דלעת

נודלס דלעת.שימו לב לסך הפחמימות שיש בדלעת.ב 100 גרם דלעת יש 6.5 גרם פחמימה.בכמות מסוימת- כל אחד והכמות שמתאימה לו- זה יכול להיות נחמד ומעשיר

קרא עוד »