יריד הסוכרת השנתי 2020 של האגודה הישראלית לסוכרת

קמתי אתמול בבוקר נרגשת לקראת יריד הסוכרת השנתי של האגודה הישראלית לסוכרת שהתקיים בכפר המכביה.

באולם יפה וגדול היו דוכנים שונים ומגוונים. היה דוכן של גלידות פלדמן עם גלידות מופחתות סוכר. הן נראו לי טעימות, ושמישהו שם בחברה חושב עלינו ועל צרכינו המיוחדים.

היה דוכן של חברת גפן מדיקל, שם עמדו בתור הרבה אנשים לבדיקות דם ל HbA1c שעושים במקום תמורת 20 שח, תוך 5 דקות מתקבלת תשובה.

היה דוכן של מוצרי ספורט שונים, היה דוכן של משקפי שמש עם עדשות מיוחדות לחולי סוכרת. והיו עוד דוכנים.

היה דוכן אחד שמשך את תשומת ליבי, שמכר שתיה חמה ואוכל, דוכן גדול ויפה. בדוכן קיבלו את פניי כריכים מרהיבים ומגרים. סלטים מרוביי קטניות ושני סוגים של מרקים. השף עמד שם ושאלתי אותו האם יש קמח במרקים. ענה לי שבאחד מהם יש קורנפלור. אמרתי לו שאני כסוכרתית לא אוכלת קורנפלור. זה מעלה סוכר באופן חד ומהיר בדם. הוא נראה נבוך ומופתע ושאל אם זה בגלל העמילן.

קורנפלור הוא עמילן תירס. יש בו 86 גרם פחמימה ל 100 גרם מוצר. שזה המון ברמות אחרות. אני משתדלת אפילו לא לחשוב על קורנפלור מחשש לעליה בלתי רצונית של סוכר באיזשהו מקום הקרוב לאזור מגוריי.

מד הסוכר שלי הראה לי שיש לי סוכר יפה בדם ופתאום חשתי שאולי לא כדאי לסמוך על הרכיבים במנות שם. אז העדפתי להישאר עם הסוכר היפה שלי ולוותר על האוכל שם. שתיתי תה חם במקום.

המקרה הזה חידד לי שאני תמיד צריכה לבדוק מה יש ברכיבים של אוכל שאני אוכלת בחוץ. גם אם אני ביריד לחולי סוכרת ואולי ציפיתי שהאוכל שם יהיה מותאם ומונגש לנו, או איזושהי הבנה של מה מתאים לנו במזון.

היה דוכן עם עוגיות לימון, כל עוגיה 2.5 גרם פחמימה. אכלתי חצי עוגיה, בהחלט טעימה. אם היה לי בבית דבר כזה הייתי מחסלת את כולה לבד בהפסקת פרסומות של סברי מרנן.

לאחר מכן נכנסתי לאולם הכנסים הגדול בו הרצה דר' רועי אלדור מנהל יחידת סוכרת באיכילוב. דר' אלדור התמקד במחלות לב בחולי סוכרת. הסביר על מחקר שנערך שנים רבות וגילה שאורח חיים בריא לא הוכח כבריא ולא האריך שנים למרות שהאוכלוסייה הנבדקת ירדה במשקל כ 10 אחוז.

אמר שכן הוכח שפעילות גופנית מגנה על הגוף הסוכרתי.

דיבר על תרופות משתנות סוכר כמו ג'ארדיאנס. הראה מחקר שהתרופה עוזרת ללב ומוריד תמותה קרדיווסקולרית ב 38 אחוז.

דר' מיכאל ויינפאס תותח לענייני סוכרת, בעל הומור משובח וסלב אמיתי , הרצה בנושא תרופות משולבות בזריקה אחת לטיפול בסוכרת סוג 2 .

הנה קישור לדף פייסבוק של מיכאל עם פוסט על יריד הסוכרת : https://www.facebook.com/%D7%93%D7%A8-%D7%9E%D7%99%D7%9B%D7%90%D7%9C-%D7%95%D7%99%D7%99%D7%A0%D7%A4%D7%90%D7%A1-%D7%A8%D7%95%D7%A4%D7%90-%D7%9E%D7%95%D7%9E%D7%97%D7%94-192322950898153/דר' ויינפאס הסביר על האומנות של רופא הסוכרת שמתאימים את הטיפול העצום שיש בשוק למטופל הספציפי. הפתיע אותי לשמוע שחשבו פעם שרק למטופלי סוכרת סוג 1 יש היפוגליקמיות. עשו מחקר וגילו ש: 4.5 אחוז מחולי סוכרת סוג 2 עשו היפו חריף. לכן צריך להיות זהירים עם התרופות והתאמת התרופות, כך הסביר.

דר' ויינפאס ציין גם את ה b12 – אמר שמעל 400 בדם זה התקין לנו חולי הסוכרת.

איכשהו האוכל פחות מקבל דגש בעיניי בכנסים הללו ובמודעות החברות לצרכים שלנו. הרי בשורה התחתונה אנחנו חולי הסוכרת רוצים להיות מאוזנים ושבעים מאוכל טעים שעוזר לנו לאזן את עצמנו. לא ככה ?

בדמיוני, אם היה לי כזה חלל מדהים לאירועים והזדמנות לארגן דבר כזה, הייתי מזמינה בנוסף לרופאים התותחים גם את כל מי שיש לו נגיעה לאוכל של סוכרתיים, כמו הקונדיטורית ג'סיקה שעושה עוגות נהדרות ודלות פחמימה, או למשל החברה הזו שמוכרת לחם ושוקולדים- a1c. ויש עוד הרבה יצרנים ויזמים שהייתי מגרה אותם להשתתף בדבר כזה חשוב. הייתי הופכת את זה לחגיגה שלמה של אפשרויות. חגיגה של חיים מאוזנים ושבעים עם סוכרת. הייתי מביאה דיאטנית שמתמחה בטיפול בחולי סוכרת שתספר על מקרים מעניינים מסיפורי הקליניקות שהיא נתקלת ועל הניסיון שלה עם אנשים שמתמודדים עם סוכרת.

מסקנתי היא שידע זה חשוב מאוד. לדעת כמה שיותר על הזכויות שלנו, על תרופות, על הגוף שלנו ומה טוב לנו. אני תמיד אשאף לדעת עוד ועוד. אבל בסופו של דבר אני רוצה לאכול. ואני שואלת אתכם- איפה האוכל?

שתפו

השאירו לי הודעה ואחזור אליכם בהקדם

מאמרים נוספים

פירה שורשים עם כבד מתוק

פירה שורשים עם כבד מתוק

חלמתי על המנה הזו.פירה שורש סלרי עם כבדים מתוקיםבדיוק ככה דמיינתי, כמו בתמונה.טעים לי כל כך הצטרפו אלי לקבוצה וקבלו

רופא עיניים לסוכרתיים

שוב אצל רופא העיניים

הגעתי לדר' דויטש דוד, ואמרתי לו- "דוקטור, גם הפעם אני אצלם את עצמי אצלך ואעלה פוסט שהייתי פה ובדקתי את

נודלס דלעת לסוכרתיים

נודלס דלעת

נודלס דלעת.שימו לב לסך הפחמימות שיש בדלעת.ב 100 גרם דלעת יש 6.5 גרם פחמימה.בכמות מסוימת- כל אחד והכמות שמתאימה לו-

תגיות

הכתבות הפופולריות באתר

פירה שורשים עם כבד מתוק

פירה שורשים עם כבד מתוק

חלמתי על המנה הזו.פירה שורש סלרי עם כבדים מתוקיםבדיוק ככה דמיינתי, כמו בתמונה.טעים לי כל כך הצטרפו אלי לקבוצה וקבלו עוד טיפים לניהול סוכרת: הרפתקאותינו

קרא עוד »
רופא עיניים לסוכרתיים

שוב אצל רופא העיניים

הגעתי לדר' דויטש דוד, ואמרתי לו- "דוקטור, גם הפעם אני אצלם את עצמי אצלך ואעלה פוסט שהייתי פה ובדקתי את העיניים שלי.מספיק בשבילי שבת של

קרא עוד »
נודלס דלעת לסוכרתיים

נודלס דלעת

נודלס דלעת.שימו לב לסך הפחמימות שיש בדלעת.ב 100 גרם דלעת יש 6.5 גרם פחמימה.בכמות מסוימת- כל אחד והכמות שמתאימה לו- זה יכול להיות נחמד ומעשיר

קרא עוד »